četrtek, 8. maj 2014

Doma izdelana plošča iz želatine

Že nekaj časa se navdušujem nad možnostmi, ki jih omogoča plošča iz želatine, t.i. "gelli plate". Malo sem raziskovala po spletu in se dokopala do recepta. Najtežji del je bil najti glicerin po zmerni ceni, čisto slučajno (ko sem iskala barvo za vzorec v spalnici) sem ga našla v Obiju: pol litra za slabih 6 €. Po želatino sem šla v najbližjo trgovino (3 €), sladkor in vodo sem že imela doma. Ker sta stroška sladkorja in vode zanemarljiva, sem za ploščo zapravila slabih 10 € za ploščo velikosti 28 x 28 cm (debeline 1 cm).



Izdelava je čisto preprosta.

  1. Najprej sestavine stehtamo.
  2. Nato pol vode uporabimo, da raztopimo sladkor, pol pa za želatino (jaz sem jo najprej umešala v vodo in nato še z električnim mešalnikom dobro premešala, da ni imela grudic). 
  3. Oboje zmešamo skupaj in prilijemo glicerin. 
  4. Segrevamo, dokler se ves sladkor ne raztopi.
Kot vedno, ko delam z želatino, me je bilo strah, da se ne bo strdila. Potem je bilo vse v redu. Želatino sem danes že 2x stalila, za kar potrebujem 5 min na 90 °C (lahko tudi manj, moram preizkusiti). Najprej sem uporabila plastično posodo, ki je primerna tudi za mikrovalovko, vendar ni imela ravnega dna in ko sem želatino vrgla na pladenj, je imela zaobljene robove in zelo malo delovne površine. Tako sem se domislila nečesa drugega. Uporabila sem manjši pekač, ki ga ne uporabljam, in zmes prvič pretopila. Želatino pustim kar na pekaču, ker je zelo nizek in robovi ne motijo. Površina je zdaj večja, je pa zato tanjša.  Potem sem uporabljala valjar na napačni strani in sem zarezala v površino.


Originalen recept sem našla na blogu Calligraphy Cards. Jaz sem naredila malo večjo ploščo.

Plošča iz želatine je že nekaj časa na vrhu seznama "kaj izdelati" in ker sem imela akrilne barve že na mizi, sem se lotila izdelave. Pri pacanju se mi je pridružil še moj sin, skupaj sva naredila dva odtisa, potem je bila že ura za večerjo, tuširanje in spanjem. Pred tem sva izdelek na hitro fotografirala. 


Vem, da se s ploščo da narediti veliko več, tokrat je šlo za pacanje skupaj s sinom. Barvo sem najprej nanašala z valjčkom, nekajkrat sem ga obrnila narobe, da sem podrsala površino plošče (ki sem jo dala za 5 min v pečico in je bila kot nova).  Edini problem je bil, da se mi je barva malo hitro sušila, najbrž tudi zato, ker so moje akrilne barve stare. Tako sem barvo nanašala s čopičem in naredila le nekaj preprostih odtisov. Večino barve je pobralo ob prvem tiskanju, drugi tisk je bil skoraj brez barve, kar se vidi na fotografiji.

Barva se zelo lepo odlepi od podlage. Prav neverjetno. Zato je bolje biti varčni z barvo - v prvem primeru sem je uporabila preveč, zato se je sušila vso noč.
¸
Za konec še nekaj zanimivih povezav (bom sproti dopolnjevala):

4 komentarji:

Ne-Ja pravi ...

Zanimivo...prvič slišim za to tehniko, ma izdlek "nej švoh". :)

Vladuška pravi ...

Za to pa prvic slisim. Hvala, da sem se necesa novega naucila.

helena pravi ...

Veliko zabave in akcije si imela z izdelavo. Jaz sem se temu izognila in jo že pred časom kar kupila. Meni je zelo zabavna reč, ki ponuja ogromno možnosti in tehnik za izdelavo različnih stvari. Me prav zanima kaj bo še nastalo...:):)

Ustvarjalni utrinki Tamara P. pravi ...

Nekaj novega,
zanimivo
prava umetnica si
lp Tamara

Ne prezrite ...

Priznanja in nagrade v aprilu 2022